torsdag 27 juni 2013

Knyta skorna

Efter en hel Camino och tre dagar in på den andra har jag nu äntligen fått lära mig hur man ska knyta skorna ordentligt. Idag har jag alltså inte fått några nya blåsor och fötterna mår betydligt bättre. Det är lustigt hur en sån liten sak kan vara så viktig och jag tänker på uttrycket att Gud är i detaljerna. Ja, det är viktigt hur vi gör saker och det är viktigt att vi också uppmärksammar det lilla.

Jag är återigen i Pamplona och snubblade rakt in i en demonstration för rätten att få ha festivaler och kulturevenemang, Freedom of Artistic Expression. Det är spännande att över en längre tid röra sig runt i ett land och sakta börja få en känsla för vad som pågår i landet. Informationen får man inte från tidningar eller nyheter utan från de människor man möter och de stämningar man snappar upp. Åter igen är det i de små nyanserna, de små sakerna man lär sig som mest.

Alberguet vi sover i heter Jesus y Maria och innan sovdags hör jag både Stevie Wonder och Edith Piaf spelas i den gigantiska sovsalen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar