måndag 17 juni 2013

Förberedelser

För några dagar sen bestämde jag mig för att vandra Caminon en gång till och om mindre än en vecka åker jag. Ett beslut som speglar det liv jag valt att leva sen jag kom hem från den förra vandringen. Mer spontant, mer i stunden, mer öppen för den ledning jag upplever att jag får.

Den här gången vandrar jag själv och det känns spännande. Det känns också spännande att få återuppleva platser som satt djupa spår i mig. Backarna jag vandrade uppför gråtandes, floden som svalkade mina ömma fötter, torgen där jag satt och pratade och skrattade med nya vänner, åkern där jag la mig raklång och omfamnade Moder Jord. Jag ser också fram emot allt nytt jag kommer se, känna, uppleva och förstå.

Idag vandrade jag de första stegen i mina nyköpta lila skor, snart blir det många fler.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar