lördag 24 augusti 2013

Ljus i mörkret

På min cykel har jag ett sadelskydd som nu är några år gammalt. Det är ett ljusblått från folktandvården som jag fått som reklam någon gång. Resåret har helt tappat sitt grepp, så sadelskyddet blåser av lite då och då så sadeln blir blöt ändå när det regnar och jag hittar skyddet under någon buske nånstans.
  Dessutom upptäckte jag härom kvällen när jag skulle cykla hem från stan, att lyset fram inte fungerade. Jag har inte cyklat i mörkret på bra länge så det måste ha rostat.

Idag cyklade jag in till stan, försöker få till den där vardagsmotionen så ofta jag kan. I alla fall så saktar jag ner vid en korsning och där går två killar med något i händerna, de börjar prata med mig, men jag hör inte vad de säger, tänker de gör reklam för något eller så.
   Jag säger i farten medan jag cyklar förbi något som "Nej, tack!", varpå ena killen ler, säger "Du får en!" och slänger ner något i min cykelkorg.
   Det visar sig vara ett kit med ett nytt sadelskydd och ett cykellyse för fram på cykeln. Vill ni gissa färgen på lyset? Lila såklart, min favoritfärg och även matchande cykeln.


Om jag nu någonsin skulle tvivla på att jag blir omhändertagen... Hjälp med lite ljus i mörkret, så att jag kan se vägen... Jo...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar