onsdag 14 februari 2018

Minicamino i hjärtats tecken


Vi tjuvstartade alla hjärtans dag redan dagen innan med en vandring på Österlen.
   En underbar överraskning från min älskling!
 
Jag har börjat längta efter Caminon och trots att vi började längs skåneledens orangea markeringar, bytte vi sedan över till att följa de välkända gula pilarna.





Att få vandra med min lilla familj i hjärtats tecken.
   I glädje och vacker natur.
   Längs hav, bland tallar och över Brösarps backar.
   I komprimerad form, en helhet.

Sen övernattning på mysigt gästgiveri med spa.
   Trerätters middag med sonen sovandes på övervåningen.
   En fantastisk alla hjärtans dags-present till hans föräldrar!


Hotellfrukost och promenad i Kivik.
   Vackra hus och en sån skön tystnad.
   Lax-wrap vid havet och en kort konsttur till Christinehofs slott.

Och så hem för en stilla kväll på askonsdagen.
   Jag längtar efter fördjupning och vill försöka låta fastetiden få beröra i år.
   Hur vet jag inte riktigt än, men litar till att de gula pilarna leder mig framåt i livet även utanför vandringslederna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar