måndag 16 oktober 2017

Det där vi:et

Hur dör och uppstår man tillsammans i en relation?    
   Fortfarande tillsammans.

Hur dör man bort från sina tidigare roller och uppstår som mer sanna?
   Hur vet man vad som är sant?

När vi bryts ner, när lager skalas bort.
   När sömnbrist och livskriser grumlar sinnet.
   
När kärleken är det som håller ihop, tills det enda man har är den kärlek man envist hävdar finns där.    
   Fastän man knappt orkar se den.
   Känna den. 

Vem är du?   
   Vem är jag?    
   Vilka var vi och vilka håller vi på att bli?

Jag väljer dig varje gång.    
   
Varje gång jag känner att jag inte orkar mer, inser jag att jag har ett val.   
   Och väljer jag att stanna kvar, så måste jag agera så som jag tror att det blir bäst för oss.   
   Och så tar jag nya tag. 






Livet är jobbigt och vi blir jobbiga.  
Och sen skrattar vi.  
Och jag väljer dig varje gång. 

1 kommentar:

  1. Livet är inte lätt och livet tillsammans kan vara svårt i längden om man inte lyssnar på varandra. Njut av varandra, lek tillsammans, var uppriktiga, arbeta tillsammans, skatta gråt tillsammans, var tillsammans. Det är livet

    SvaraRadera