lördag 26 augusti 2017

Nystartstid!

Det luktar skolstart!
   Det tänkte jag när jag nyss promenerade iväg med Linus i kvarteren där jag bodde under mina skolår.
   Det luktar skolstart!

Av äpplen som fallit av träden och börjat ruttna på gräsmattan.
   Blandat med doften från mammas alla rosor.
 

Och så en lite kyligare frisk luft.
   Solen som står lågt över trädkronorna.
   Nystartstid!
   Min favorittid på året!

I veckan var jag på bokrelease.
   Storycoachen Katrin Sandberg presenterade sin bok Hitta din sanna STORY!

Jag var hos härliga Katrin för ett par år sen och hon hjälpte mig hitta vad det är min själ längtar efter att jag ska göra.
   Det visade sig handla om andra själar.

Sen dess har jag startat mitt företag själsligt.nu.
   Med flytt och samboskap och graviditet och barn, har jag inte riktigt kommit igång som jag tänkte mig då.

Jag har inte direkt haft tid att läsa de senaste tio månaderna heller.
   Men nu köpte jag Katrins bok och passade på att utnyttja möjligheten till barnpassning under några dagar hos mina föräldrar i skärgården.
   Och processen gick igång direkt.

Jag har mina papper kvar hemma, som Katrin och jag jobbade fram.
   Jag har tagit fram dem då och då under åren som gått och använt dem mycket.
   Men av någon anledning kunde jag nu inte komma ihåg vad det var vi funnit, i min guldkompass.
 
Så jag satte ivrigt igång med övningarna hon har i boken.
   Jag började titta tillbaka på mitt liv, hitta var jag haft flow, lätthet och glädje.
   Började formulera mig kring mina superkrafter.
 
Och insåg när jag formulerade mitt syfte att det kändes väldigt välbekant.
   Och plötsligt kunde jag se framför mig guldkompassen Katrin ritat upp för mig.
   Och jag mindes att vi försökte hitta rätt ord.
   För vad det är jag gör med själen.
   Att vi smakade på olika, men inte riktigt hittade rätt.
   Att jag tog med mig uppgiften hem och fortsatte söka.
 
Kanske har jag hittat rätta orden nu.
   Kanske finns även de orden med på papperen där hemma, bara att jag glömt det.
   Kanske behövde jag ta det ett varv till, nu med lite mer distans till vad jag arbetat med.

Nystartstiden bubblar i mig.
   Även om jag för tillfället nöjer mig väldigt väl med att vara föräldraledig med Linus, så är det något som dragit igång i mig.
   Ett ljus har riktats mot min kärna igen, en glöd har tänts att vilja verka.
   Men också vara, mer utifrån den jag verkligen är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar